۲۹ آذر ۱۳۸۴، ۱۵:۰۹

از چهارم تا هفتم دي ماه در اصفهان

نهمين جشنواره قصه گويي و شعرخواني مربيان كانون برگزار مي شود

نهمين جشنواره قصه گويي و شعرخواني مربيان مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان به ميزباني شهر فرهنگي و تاريخي اصفهان برگزار مي شود .

به گزارش  مهر، اين جشنواره در نهمين سال برگزاري خود با تغييراتي روبرو شده است كه مي توان به حضور قصه گويان آزاد در بخش مسابقه اين جشنواره و افزوده شدن بخش هاي " مقاله" و " شعرخواني و مشاعره" به اين رقابت فرهنگي و ادبي  اشاره كرد.

نهمين دوره اين جشنواره از روز 4 لغايت 7 دي ماه درسالن " كوثر" ، " مجتمع فرهنگي ، هنري كانون " در پل فلزي و ساختمان شماره 11 " مديريت و برنامه ريزي " شهر اصفهان كودكان و نوجوانان اين شهر فرهنگي را پاي قصه ها ، مثل ها و داستان هاي برترين قصه گويان ايران مي نشاند.

اين قصه گويان با دو شيوه با ابزار و بدون ابزار از 23 استان كشور گرد هم مي آيند تا با بازگويي داستان هاي كهن ايراني بر اهميت احياي اين سنت كهن و رو به فراموشي تاكيد ورزند.

30 مربي در بخش قصه گويي و 30 مربي در بخش شعر خواني كه از ميان بيش از 700 مربي كانون در سراسر كشور در جريان رقابت هاي استاني و منطقه اي در 6 منطقه كشور برگزيده شده اند، دركنار 15 قصه گوي آزاد اصفهاني از ميان معلمين مدارس ، مربيان مهدهاي كودك و مراكز تابعه بهزيستي و مادران قصه گو و پيران قصه گو با يكديگر رقابت مي كنند.

بر اساس اين گزارش داستان هاي رزم سهراب و گرد آفريد، شيرين وفرهاد، پايان كار رستم ، پورياي ولي ، شر بي يال و دم، كودك ماهي گير ، سنگ گناهكار و كوه به كوه نمي رسد از جمله قصه هايي است كه از زبان برترين قصه گويان ايران براي كودكان اصفهان بازگو مي شود.

بر اين اساس بيش از 15 مقاله كه از ميان 130 مقاله رسيده به دبيرخانه جشنواره برگزيده شده است توسط نويسندگان آن در زمان برگزاري جشنواره قصه گويي خوانده خواهد شد.

در بخش شعرخواني نيز مربيان كانون آشنايي خود را با سبك ها ، اعصار و ادوار مختلف شعري و آگاهي ها و نحوه صحيح شعر خواني را در رقابتي ادبي به نمايش خواهند گذاشت.

نهمين جشنواره قصه گويي و شعرخواني مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان روز چهارم دي ماه در اصفهان كار خود را آغاز مي كند و تا هفتم دي ماه همه روزه ساعت 30/8 تا 30/11 و 30/14 تا 30/17 پذيراي كودكان و نوجوانان اصفهاني در سه محل اصلي برگزاري جشنواره است .

کد خبر 268175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha